- Müşterileri seyahat geçmişleriyle ilgili tehdit ederek para kazanın
- Araçlara uzaktan el konulması
- Trafik sıkışıklığına neden olacak şekilde araçların belirli bir yere gönderilmesi.
- Yoğun saatlerde yoğun kavşakları veya otoyolları hedeflemek.
- Kolluk kuvvetlerini kalabalık havalimanlarından, tren istasyonlarından veya otobüs terminallerinden uzak tutun
- Acil servislerin engellenmesi
- Diğer organize suç faaliyetlerinin kapsamı
- Güvenlik özelliklerini devre dışı bırakarak kazalara neden olmak.
Otonom araçlarla ilgili olası bir başka endişe de ticari kamyonlarla ilgilidir. Değerli kargo taşıyan otonom bir kamyon durdurulabilir veya suçluların seçtiği bir yere yönlendirilebilir. Kamyonlar, malların gemilerden boşaltıldığı rıhtım gibi transit merkezlerini de kapsamak için kullanılabilir. Pek çok yeniliğin arasında özellikle hızla yer edinen bu yeni teknoloji, hayal gücünün sınırlarını zorluyor ve yeni engeller yaratıyor. Ancak artan şöhret, dijital savunmaların güçlendirilmesine yardımcı olabilecek teknoloji meraklılarını da cezbediyor. Geleneksel insan gücüyle çalışan arabalarla aynı yollarda gidebilen otonom araçlar, otomotiv teknolojisinde onlarca yıldır yaşanan en büyük değişimlerden birini temsil ediyor. Yüzyılı aşkın bir geçmişe sahip olan ulaştırma mühendisliğinden öğrenilen bazı temel önlemleri de unutmamak gerekiyor gibi görünüyor:
- Bireylerin veya şirketlerin sahip olduğu otonom araçların, acil durumlarda bir insan tarafından çalıştırılabilecek kontrollere sahip olması gerekiyor. Yapay zeka sürüş konusunda ne kadar iyi olursa olsun, bir insan sürücünün yapabileceği her şeyi asla tahmin edemeyebilir ve bunlara yanıt veremeyebilir. Yapay zekanın “otopilotunu” devre dışı bırakabilecek yönlendirme, hızlanma ve frenleme mekanizmalarının sağlanması, hayat kurtarmakla “basitçe” bir kazaya karışmak arasındaki farkı yaratabilir. Makineler bilinen modelleri manipüle etmede iyidir, ancak insanlar otomatik eğitim setlerinde uygun bir şekilde ele alınamayan joker olayları manipüle edebilir.
Taksi veya shuttle hizmeti olarak kullanılması amaçlanan araçlarda, metro araçlarında kullanılan acil durum halatları veya düğmelerinden farklı olmayan bir acil durum frenleme sisteminin yolcuların erişimine açık olması gerekmektedir.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–