S&P uyardı: Trump tarifeleri otomobil üreticileri için yüksek maliyetlere yol açabilir – Son Dakika Ekonomi->Dünya Haberleri
S&P Global, ABD'nin Avrupa, Meksika ve Kanada'ya uygulamayı planladığı ithalat vergilerinin Avrupalı ve Amerikalı otomobil üreticilerinin toplam yıllık kârlarının %17'sine kadar kaybetmesine neden olabileceği konusunda uyardı. Cuma günü açıklanan raporda olası kredi notu düşüşlerine de dikkat çekildi.
S&P, ağırlıklı olarak Avrupa'da üretim yapan birinci sınıf otomobil üreticileri Volvo ve Jaguar Land Rover ile Meksika ve Kanada'da yüksek hacimli otomobil montajı yapan General Motors ve Stellantis gruplarının daha yüksek tarifelere en çok maruz kalan şirketler olduğunu belirtti.
NEDEN ÖNEMLİDİR?
Başkan seçilen Donald Trump Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Kanada ve Meksika'dan yapılan ithalata %25 gümrük vergisi uygulayacağını ve bu adımın üç ülke arasındaki serbest ticaret anlaşmasını ihlal edebileceğini söyledi. Uzmanlar, bu tarifelerin Volkswagen ve Stellantis gibi Avrupalı otomobil üreticilerine doğrudan zarar verebileceğinden ve AB mallarına uygulanan mevcut tarifelerden çok daha olumsuz etkiler yaratabileceğinden korkuyor.
“DERECELENDİRME GEÇİŞLERİ DOĞRULANABİLİR”
S&P, daha yüksek tarifelere karşı hafifletme tedbirlerinin yönetilebilir hale gelebileceğinin altını çizdi, ancak tarifelerin kümülatif etkileri, 2025 yılına kadar Avrupa'da daha sıkı CO2 düzenlemeleri ve Çin'in Avrupa'da artan rekabetiyle birleştiğinde, kredi notunun düşme riskini artırabilir. S&P, “Tarifelerin 2025 için diğer olumsuzluklarla birleşmesi halinde not geçişleri gerçekleşebilir” dedi.
AB, yeni araç satışından kaynaklanan ortalama emisyon sınırını 2025'ten itibaren 116 g/km'den 94 g/km'ye düşürmeyi hedefliyor.
RAKAMLARLA DURUM
S&P'ye göre otomobil üreticileri için en kötü senaryo, ABD'nin AB ve Birleşik Krallık'tan hafif araç ithalatına %20, Meksika ve Kanada'dan ithalata ise %25 gümrük vergisi uygulanmasını içeriyor. Bu durumda, General Motors, Stellantis, Volvo ve Jaguar Land Rover'ın 2025 yılında tahmini düzeltilmiş FAVÖK'lerinin %20'sinden fazlasının risk altında olması bekleniyor. Volkswagen ve Toyota için risk oranı %10 ila %20 arasında kalacak. BMW, Ford, Mercedes-Benz ve Hyundai ise yüzde 10'un altında kalacak.