Aralık ayında şirket 207.734 adet elektrikli araç satarak yıllık toplam satışını 1,76 milyona çıkardı.
Bu artışta devlet teşvik ve indirimleri etkili oldu. Tesla’nın Perşembe günü aynı döneme ait satış verilerini açıklaması bekleniyor.
Hibrit araç satışları öne çıkıyor
BYD, 2024 yılında toplam araç satışlarını bir önceki yıla göre %41’in üzerinde artırdı. Bu artışta hibrit araç satışlarının önemli rolü var. Çin’deki yoğun rekabet, fiyatların düşmesine ve tüketicilerin eski araçlarını daha çevre dostu elektrikli araçlarla değiştirmesine olanak tanıdı.
BYD, satışlarının %90’ını Çin pazarında gerçekleştiriyor ve burada Volkswagen ve Toyota gibi yabancı markalara karşı liderliğini güçlendiriyor.
Çin markalarının küresel pazardaki yükselişi
BYD ve diğer Çinli elektrikli araç üreticilerinin yükselişi, Batılı otomobil devlerinin karşılaştığı zorluklarla tezat oluşturuyor. Geçen ay Honda ve Nissan, Çinli üreticilerle rekabet edebilmek için birleşme görüşmeleri yaptıklarını açıklamıştı.
Alman otomotiv devi Volkswagen, Almanya’daki fabrikalarını kapatma riskine karşı IG Metall sendikasıyla anlaşmaya vardı.
BYD’nin mali performansı Tesla’ya meydan okuyor
2024’ün üçüncü çeyreğinde BYD, gelirini %24 artırarak 200 milyar yuan’a (28,2 milyar dolar) çıkararak ilk kez Tesla’yı geride bıraktı.
Ancak Tesla, BYD’den daha fazla elektrikli araç sattı.
Uluslararası pazarın zorlukları
BYD, Çin dışındaki satışlarını artırmaya çalışsa da bazı büyük pazarlarda olumsuzluklarla karşı karşıya.
Ekim ayında Avrupa Birliği, Çin’den gelen elektrikli araçlara %45,3’e varan ithalat vergileri uygulamaya başladı. ABD, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 100 gümrük vergisi uyguladı.